به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری با اشاره به راهاندازی سامانه شهراه كه با هدف تعامل و ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است، گفت: این سامانه با عنوان (شهراه، راهی بهسوی شهروندان) و با هدف تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، تدارک دیده شده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: در سامانه شهراه با آدرس اینترنتی Shahrah.mrud.ir شهروندان میتوانند بدون حضور در ادارات کل استان خدماتی که در حوزه راه و شهرسازی به آن نیازمندند، درخواست کنند.
صبوری با بیان اینکه شهراه برای اطمینان از كارایی خدمات، ۲ اقدام مهم انجام میدهد و اینگونه است كه تمامی خدمات از لحظه ثبت تا آخرین مرحله فرآیند ارایه خدمات، بررسی میشود، گفت : بررسی ارائه خدمات سبب میشود كه گلوگاهها و خلاءهایی كه سبب هدر رفتن وقت مردم میشود، شناسایی و تمامی مشكلات به شكل فرآیندی اصلاحشوند.
وی افزود: مجموعه راه و شهرسازی بهواسطه فعالیتهای ذاتی خود مستقیم و غیرمستقیم با جامعه و عموم مردم ارتباط تنگاتنگ، لذا با اجرای چنین برنامهها و اقداماتی میتوان در راهاندازی و رفع مشکلات این عزیزان گامهای ارزندهتری بر داشت.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: سامانه شهراه این امكان را به مردم كه پایههای حاكمیت هستند، میدهد كه بتوانند در خصوص مسائل و مشكلات اظهار نظر كنند و در بحث مدیریت خدمات راه و شهرسازی نقش فعالی داشته باشند.
صبوری با اشاره به گستردگی خدمات اداره كل راه و شهرسازی استان قم و همچنین راههای حوزه استحفاظی استان، گفت: هم استانیها و زائران حرم حضرت معصومه(س) بهواسطه این سامانه میتوانند اداره كل راه و شهرسازی استان قم را به طور مثال در حوزه راه و به منظور ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر یاری رسانی كنند و در واقع هر شهروند بهعنوان یك راهدار ایفای نقشكند
وی افزود: شهروندان با ورود به این سامانه میتوانند تمامی مشكلات خدمتی كه در بخشهای مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشاهده میكنند را گزارش داده و با كد رهگیری كه پس از ثبت گزارش دریافت مینمایند، درخواست خود را در مراحل مختلف پیگیری كنند.
صبوری با بیان اینکه تاکنون ۳۵ رابط کاربری در استان به منظور رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی، مشاوره از حوزههای مختلف و طرح انتقاد و پیشنهاد، ثبت شده در سامانه شهراه که مربوط به حوزه راهداری است، شناسه کاربری اخذ کردهاند و کلاسهای توجیهی و آموزشی برای آنها برگزار شده است، تصریح کرد: بزودی شناسههای کاربری مربوط به سایر حوزههای راه و شهرسازی نیز پس از اعلام ستاد به متصدیان مربوط داده میشود.
شایان ذكر است با به کارگیری این سامانه میتوان از اقدامات مسئولان در بخشهای مختلف راه و شهرسازی اطلاع پیدا كرد که این امر در نهایت سبب افزایش كارایی، بهرهوری و رضایتمندی مردم میشود.
همچنین دو دوره آموزشی ارتباط شهروندی به منظور آشنایی با سایت مدیریت ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی با حضور تعدادی از کارکنان بخش راه، مسکن، املاک، شهرسازی و ارزیابی عملکرد برگزار شد.
در این دوره که چگونگی آشنایی با روند کاری بررسی درخواستهای شهروندان در سامانه شهراه مطرح شد، حاضران در جلسه با نحوه ثبت گزارشات در سامانه شهراه مطلع شدند.
بررسی ارائه خدمات سبب میشود که گلوگاهها و خلاءهایی که سبب هدر رفتن وقت مردم میشود، شناسایی و تمامی مشکلات به شکل فرآیندی اصلاح شوند.
سامانه شهراه این امکان را به مردم که پایههای حاکمیت هستند، میدهد که بتوانند در خصوص مسائل و مشکلات اظهار نظر کنند و مدیریتها را در وزارت راه و شهرسازی یاری دهند.
شهروندان با ورود به این سامانه که به نشانی www.shahrah.mrud.ir است، میتوانند تمامی مشکلات خدمتی که در بخشهای مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشاهده میکنند را گزارش داده و با کد رهگیری که پس از ثبت گزارش دریافت مینمایند، موضوع خود را در مراحل مختلف پیگیری کنند.
شایان ذکر است با این پیگیری میتوان از اقدامات مسئولان مرتبط در خصوص انتقادات و پیشنهادات مردمی آگاهی پیدا کرد و در واقع این حضور مردم سبب افزایش کارایی، بهرهوری و رضایتمندی مردم میشود.
نظر شما